مقالات آموزشی

مزایای استفاده از قطعات اصلی در دیزل ژنراتور

استفاده-قطعات-اصلی-در-دیزل-ژنراتور

در این مقاله تلاش شده است، تا دلیل استفاده از قطعات اصلی دیزل ژنراتور ها و تاثیرات آن برعملکرد موتور، تاحدی توضیح داده شود و همچنین راه کارهایی برای تشخیص قطعات اصلی از تقلبی ارائه گردد. شاید بهترین توصیه و توصیف در این راستا نام بردن معایب استفاده نکردن، از قطعات اصلی به جای مزایای استفاده از آن می باشد. زیرا در اصل باتوجه به ذات خطرگریز انسان ها ، در صورت دانستن عواقب آن، ممانعت بیشتری از رخ دادن آن به عمل می آورند.

درابتدا اصلی ترین معایب استفاده از این قطعات شامل :

  • افت توان خروجی
  • گرمای بیش از حد موتور
  • آلایندگی بیشترتولید شده
  • مصرف بیش از حد روغن و سوخت
  • آسیب به بخش های اصلی موتور شامل پیستون ها، دینام، صفحه کنترل

در برابر تمام این موارد، قطعات اصلی شامل مزایای بسیاری هستند. که مهم ترین آنها کاهش هزینه های سرویس و نگهداری دیزل ژنراتور میباشد.به این صورت که با کیفیت بالای قطعات اصلی و طول عمر آنها، شما در طول زمان هزینه های کمتری برای خرید قطعات بیشتر پرداخت میکنید. همچنین در طول سرویس های دوره ای دیزل ژنراتور به دلیل عدم آسیب به سایر بخش های موتور، هزینه های کمتری را متحمل خواهید شد. از جمله دیگر مزایای استفاده از قطعات اصلی کیفیت و ایمنی بالای آن هاست. زیرا این قطعات بارها توسط واحد کنترل کیفیت(qc) کمپانی های معتبرو اصلی، مورد امتحان و تست های کیفی مختلفی قرار گرفته اند. از طرف دیگر به علت کیفیت پایین مواد به کار رفته در تولید قطعات تقلبی و هماهنگ نبودن آن ها با سایر قطعات و خود موتور دیزل ژنراتور، ممکن است در فضای عملیاتی شما حادثه آفرین باشند. این حوادث شامل آتش سوزی یا انفجار می باشد که باعث، آسیب به نیروی کار با ارزش شما می شود.در این صورت حتی با ابطال بیمه نامه های شما هزینه های شما را دوچندان می کنند.

استفاده از قطعات غیر اصلی همانند تعمیرات و سرویس های خودسرانه که توسط اشخاص نامعتبر صورت می پذیرد، گارانتی دستگاه شما را نیز ابطال می کند و هزینه های شما در سرویس و نگهداری دیزل ژنراتور بالا می رود. در آخر استفاده از قطعات اصلی، به طور کلی باعث افزایش طول عمر دیزل ژنراتور شما شده و به این ترتیب هزینه ی پس انداز شده ی شما را افزایش خواهد داد.

اما علت تولید، عرضه و تقاضای زیاد برای این قطعات چیست

در جواب این سوال می توان گفت که هزینه ی پایین تولید، بسته بندی و عرضه ی آن ها و همچنین پایین بودن قیمت آنها، واحدهای تولیدی غیرمعتبر و مشتریان آن ها را، به تولید و خرید این قطعات جذب میکند. از طرفی دیگر عده ای از افراد به دلیل نداشتن دانش کافی، یا بی اطلاعی از ویژگی های کالا های اصلی به اشتباه کالای تقلبی خریداری می کنند. اما در این مقاله روش هایی را برای کاهش اینگونه اشتباهات به شما معرفی خواهیم کرد.

  • معمولا بسته بندی کالاهای اصلی، دارای شکل و کیفیت مخصوصی می باشد.کیفیت چاپ و مواد به کار رفته در بسته بندی، مانند جنس و ضخامت جعبه و…در حد مطلوبی قرار دارد.
  • درج شماره سریال یا شماره ی قطعه (پارت نامبر) بر روی بسته بندی یا بعضاً بر روی خود قطعه،درج هولوگرام و یا QR کد معتبر که شما را مستقیما به صفحه ی اصلی یا دفترچه راهنمای خود قطعه در سایت اصلی کمپانی تولید کننده ی قطعه می برد.
  • وجود غلط های نگارشی، املایی و یا گرامری هرچند کوچک و ناچیز، چه بر روی بسته بندی و چه در دستور العمل ها هم می تواند نشانه ای مشکوک برای احتمال تقلبی بودن کالا باشد.
  • درون دستور العمل قطعات (در صورت موجود بودن) تمام مراحل باید به ترتیب و منطقی باشند. درصورت جا افتادن یک مرحله یا نمودار یا حتی اشتباه بودن آن ،یا حتی وجود یک جمله ی گیج کننده نیز می تواند علت تقلبی بودن قطعه باشد.
  • قطعه ی تازه ای را که خریداری کرده اید، با داغی قطعه ی فابریک خود مقایسه کنید. حتی اگر کوچکترین مغایرتی از لحاظ رنگ، اندازه،شکل و یا حتی عدم تطابق بست ها با قطعه ی اصلی داشت متاسفانه قطعه ی تازه خریداری شده ی شما تقلبی است.
  • اگر لوازم یدکی دیزل ژنراتور شما بسیار ارزان تر از قیمت موجود دربازار، یا قیمت ارائه شده در سایت های فروشگاهی معتبر باشد احتمال تقلبی بودن آن بالاست. کالایی که ارزش دلاری آن در سایت های مرجع مشخص است با تبدیل نرخ ارز و در نظر گرفتن هزینه های افزوده شده در واردات به غیر معمول بودن آن میتوان پی برد و این مورد در خرید اقلام پر مصرف مانند فیلتر دیزل ژنراتور باید بسیار توجه شود.

شرکت پاوریار با بیش از 33 سال سابقه در زمینه ی موتورهای دیزلی و تهیه ی قطعات اصلی ازبرند هایی مانند:

پرکینز، ولوو، کامینز، لوول و… یکی از معتبرترین شرکت ها ،در زمینه ی خدمات پس از فروش و فروش قطعات اصلی دیزل ژنراتورمی باشد.

در عین حال با فراهم کردن امکان خرید و سفارش آسان این قطعات توسط مشتریان ،سهم کوچکی را در کاهش هزینه های جانبی و مشقات تهیه ی قطعات اصلی، توسط  کاربران موتور های دیزل ژنراتور را بر عهده دارد. همچنین این شرکت با هدف افزایش اطلاعات عمومی متخصصان فعال در صنعت دیزل ژنراتور با تولید محتوا دورهای و منظم سعی می کند دانش روز را در اختیار این دسته از عزیزان قرار بدهد.

جهت آشنایی با نحوه عملکرد دیزل ژنراتور کلیک کنید.

دیدگاهی در مورد “مزایای استفاده از قطعات اصلی در دیزل ژنراتور

  1. حسن کاشانی گفت:

    سلام فیلتر دیزل ژنراتور پرکینز 4 سیلندر به مدل 403-A15g برای سوخت و آب نیاز دارم لطفا راهنمایی کنید چطور می تونم پیدا کنم و قیمتش چقدر هست

    1. مدیریت سایت گفت:

      با سلام و احترام درخواست شما به واحد مربوطه ارجاع داده شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *