فیلتر دیزل ژنراتور

فیلتر دیزل ژنراتور

فیلتر های دیزل ژنراتور برای قسمت های مختلف متفاوت است مثلاً فیلتر آب، فیلتر روغن، فیلتر گازوئیل و … که هر کدام متناسب با دفترچه راهنما محصول دارای زمان بندی مختص به خود جهت تعویض می باشند. اصولاً فیلتر های دیزل ژنراتور جزو موارد پر مصرف لوازم یدکی دیزل ژنراتور هستند که به صورت دوره ای و منظم متناسب با ساعت کاکرد دستگاه می بایست تعویض شوند. تهیه فیلتر دیزل ژنراتور از طریق پارت نامبر آن صورت می پذیرد که بر روی بدنه آن نوشته شده است، با داشتن پارت نامبر فیلتر و جستجو در سایت پاوریار می توانید آن را به سادگی پیدا کنید، همچنین درصورت استفاده از برند های خاص در فیلتر ها می توانید با واحد پشتیبانی تماس گرفته و سفارش خود را ثبت کنید. تمامی فیلتر های این شرکت با اصالت و تضمین کیفیت می باشند.

فیلتر هوا دیزل ژنراتور و نحوه تعویض آن

هوایی که ما روزانه تنفس می کنیم، دارای ذرات ریز و آلودگی های بیشماری است. که ممکن است باعث عفونت بدن ما و یا مسدود شدن شریان های تفسی بدن ما بشود. از آنجایی که بدن ما نیز همانند یک ماشین پیچیده می باشد. انسان ها نیز ماشین ها ی خود را با الهام از خودشان و طبیعت میسازند. دیزل ژنراتور یکی از این ماشین های پیشرفته و کاربردی می باشد. این موتورهای عظیم مولد برق تحت سیستمی به نام احتراق داخلی کار می کنند. که در آن با مخلوط کردن سوخت و هوای پاکیزه و سپس فشرده سازی و احتراق، نیروی محرکه ی لازم جهت فعالیت موتور و در نهایت تولید برق را فراهم می کنند.

هوایی که در فضای اطراف دیزل ژنراتور شما وجود دارد. پر از انواع ناخالصی ها ( گرد و خاک، سنگریزه، زباله های کوچک، حشرات و…) و آلودگی ها می باشد و در صورت ورود به سیلندر ها می تواند عملکرد آن ها را دچار اختلال کند و یا باعث قفل شدن موتور و پیستون ها یا ساییدگی قطعات شود. عمل پاکسازی این هوای آلوده توسط فیلتر هوا انجام می شود. عضو اصلی یک فیلتر یک صفحه ی کاغذی چین خورده با منافذ ریز است که وظیفه ی تصفیه ی هوا را برعهده دارد. جنس این کاغذ ها معمولا خاص بوده و علت چین دار بودن آن افزایش سطح فیلتراسیون می باشد.منافذ موجود در این کاغذها نه قدری ریز است که در عبور دادن هوا دچار مشکل شود. نه به قدری درشت است که ذرات آلودگی از آن عبور کند.

انواع فیلترهوای دیزل ژنراتور:

1 . فیلتر گریز از مرکز که در آن ناخالصی ها به واسطه ی چرخش سریع در یک محفظه که فیلتر در آن وجود دارد. داخل محفظه ته نشین می شوند و هوای تازه و تمیز وارد موتور میشود.

2 . فیلتر مرطوب (روغنی) که ناخالصی ها و آلودگی ها با چسبیدن به روغن و رسوب کردن در آن حذف می شوند.

3 . فیلتر های خشک که ساده ترین و پرکاربرد ترین نوع فیلتر ها هستند و همانطور که گفته شد از یک کاغذ خاص فیلتراسیون دارای چین های متعدد ساخته شده است.

درفیلتر های هوای خشک با مکش توربو شارژها یا خود موتور هوا از طریق لوله های بالایی با سرعت بالا وارد صافی می شود. پس از برخورد هوا به پره های مورب ورودی فیلتر حالت گردبادی پیدا کرده و به بدنه ای اصلی المنت فیلتر برخورد میکند.این تماس هوا با المنت فیلتر باعث میشود که آلودگی ها درانتها یا کاسه ی فیلتر جمع شود. با مکش هوا به سمت داخل فیلتر اندک آلودگی ها نیز توسط فیلتر اولیه و فیلتر ثانویه یا ایمنی گرفته می شود. این فیلتر های ایمنی معمولا در موتورهای بزرگتر و قدرتمند تر وجود دارند. تا فرآیند پاک سازی هوای ورودی در دیزل ژنراتور را با دقت بیش از 99 درصد انجام دهند. در برخی دیگر از فیلترها یک نشنانگر حساس به خلأ بر روی قسمت بیرونی فیلتر استفاده می شود. با افزایش خلأ و یا کاهش فشار هوا نوار قرمز این نشانگر ظاهر شده که نشان دهنده ی زمان تعویض فیلتر است.

فیلتر هوا چه زمانی و چگونه باید تعویض شود؟

به طور کلی زمان تعویض فیلتر ها را هر 400 الی 500 ساعت کاری اعلام می کنند. اما پیشنهاد می شود که المنت فیلتر یا همان هسته ی فیلتر را پس از هر بار استفاده با پمپ باد تمیز کنید. درنهایت نسبت به محیط فعالیت شما و مدل و توان موتور شما برای متوجه شدن زمان دقیق تعویض فیلتر باید به USER MANUAL موتور دیزل ژنراتور خود مراجعه کنید.

  1. از پمپ باد برای تمیز کردن گرد و غبار چسبیده به پوسته ی فیلتر استفاده کنید.
  2. درپوش پوسته ی فیلتر را بردارید و سپس فیلتر را (فیلتر ثانویه را در صورت موجود بودن و کثیف بودن) به همراه ضایعات خارج کنید.
  3. محفظه ی ورودی هوا به کمپرسور را به وسیله ی یک پوشش تمیز بپوشانید تا از ورود آلودگی و گرد و غبار به درون موتور جلوگیری کنید.
  4. از هوای فشرده یا یک پارچه ی تمیز برای نظافت داخل پوسته ی فیلتر استفاده کنید.
  5. بررسی کنید تا فیلتر جدید سالم باشد و هر دوانتهای آن بصورت صحیح پوشیده شده باشد
  6. پوششی که روی ورودی به کمپرسور قرار دادید را بردارید و پس از نصب المنت های فیلتر جدید،درپوش پوسته ی فیلتر را در جایگاه خود محکم کنید.درصورت وجود محل خروج گرد و غبار باید دقت داشته باشید که به سمت پایین باشد.
  7. در مرحله ی آخر از آب بندی تمامی بخش های پوسته ی فیلتر و عدم نشتی هوا اطمینان حاصل کنید.
  8. درصورت داشتن نشانگر تعویض فیلتر،پس از تعویض آن را ریست کنید.

همانطور که گفتیم در برخی از موتورها نیز ممکن است فیلتر روغنی یا مرطوب وجود داشته باشد که نحوه ی نظافت و تعویض آن به شرح زیر است:

  1. ابتدا فیلتر را باز کرده و به همراه اورینگ ها خارج کنید
  2. بخش انتهایی محفظه که محل قرارگیری روغن است،را کاملا با گازوئیل شستشو دهید.
  3. فیلتر هوا را با پمپ باد تمیز کنید و از سلامت فیزیکی آن اطمینان حاصل کنید و یا اگر زمان تعویض آن رسیده بود.فیلتر قدیمی را دور بیاندازید.
  4. محفظه ی روغن را تا نشانگر آن با همان روغن موجود در موتور پر کنید.
  5. در هنگام بازگرداندن فیلترها به محل خود حتما از سلامت واشرها و اورینگ ها و قرارگیری صحیح آن ها درمحل خود اطمینان حاصل کنید.
  6. پبش صافی را نیز با یک پارچه ی تمیز به دقت نظافت کنید و درجای خود قرار دهید.
  7. درنهایت ازآب بندی تمام بخش ها اطمینان حاصل کنید.

توجه : در مجموع شاید ظاهرا فیلتر هوا دیزل ژنراتور قطعه ی حیاتی ای به نظر نرسد، و یا درصورت رسیدن زمان تعویض آن اندکی تعلل و یا تمیز کردن فیلتر را به تعویض آن ترجیه دهید. اما باید بدانید که خرابی این قطعه و یا استفاده از قطعات تقلبی به جای اصلی میتواند شما را متحمل خسارت های چند ده میلیونی کند.به عنوان مثال به علت قدرت مکش بالا در موتورهایی با توان بالا اگر از فیلترهایی تقلبی استفاده شود که دو سر آنها بخوبی مهر و موم نشده و یا از صافی ها ی ارزان و بی کیفیت در آن ها استفاده شده است.امکان کشیده شدن کاغذ صافی به درون موتور و آسیب جدی به یاتاقان ها وجود دارد.بنابراین توجه داشته باشید اندک دقت و هزینه ی بیشتر شما در خرید فیلتر هوای دیزل ژنراتور اصلی،نوعی حفاظت از موتور شما میباشد.مجموعه ی پاوریار با ارائه ی قطعات اصلی در تلاش است تا درکاهش هزینه های جانبی دیزل ژتراتور در دراز مدت گام مهمی بردارد.

فیلتر هوای پرکینز 2652C205

3,762,800 تومان

نام فنی: Perkins Air Filter

Perkins Part Number : 26510289

شماره ی قطعه : 26510289

فیلترهوا قطعه ای است که در مسیر جریان ورودی هوا به درون موتور دیزل قرار میگیرد تا از ورود گرد و غبار و ذرات ریز که باعث آسیب رسیدن به موتور میشود جلوگیری کند.

فیلتر هوای پرکینز 135326206

1,122,400 تومان

نام فنی: Perkins Air Filter

Perkins Part Number :135326206

شماره ی قطعه : 135326206

فیلترهوا قطعه ای است که در مسیر جریان ورودی هوا به درون موتور دیزل قرار میگیرد تا از ورود گرد و غبار و ذرات ریز که باعث آسیب رسیدن به موتور میشود جلوگیری کند.

فیلتر هوا پرکینز 135326205

نام فنی: Perkins Gasoil Filter

Perkins Part Number : 135326205

شماره ی قطعه : 135326205 فیلترهوا قطعه ای است که در مسیر جریان ورودی هوا به درون موتور دیزل قرار میگیرد تا از ورود گرد و غبار و ذرات ریز که باعث آسیب رسیدن به موتور میشود جلوگیری کند.

فیلتر هوای پرکینز 26510289

نام فنی: Perkins Air Filter

Perkins Part Number : 26510289

شماره ی قطعه : 26510289

فیلترهوا قطعه ای است که در مسیر جریان ورودی هوا به درون موتور دیزل قرار میگیرد تا از ورود گرد و غبار و ذرات ریز که باعث آسیب رسیدن به موتور میشود جلوگیری کند.

فیلتر هوا پرکینز 26510362

556,600 تومان

نام فنی: Perkins Air Filter

Perkins Part Number : 26510362

شماره ی قطعه : 26510362 فیلترهوا قطعه ای است که در مسیر جریان ورودی هوا به درون موتور دیزل قرار میگیرد تا از ورود گرد و غبار و ذرات ریز که باعث آسیب رسیدن به موتور میشود جلوگیری کند.

استعلام قیمت فیلتر هوا دیزل ژنراتور : 56807416 (021) – داخلی 2

فیلتر روغن دیزل ژنراتور و نحوه تعویض آن

سیستم گردش روغن دیزل ژنراتور،همانند سیستم گردش خون در بدن موجودات زنده مهم و حیاتی میباشد.روغن نه تنها باعث روان کاری قطعات موجود در موتور میشود.بلکه باعث حذف آلایندگی ها از موتور میگردد.وظیفه جانبی دیگر روغن موتور خنک نگه داشتن موتور در حین کار میباشد، که این عمل توسط خنک کننده ی روغن oil cooler  انجام میشود.شاید برای شما این سوال پیش بیاید که خنک کنندگی در موتورهای احتراق داخلی، وظیفه ی آب میباشد یا روغن؟ پاسخ این سوال این است که حضور آب در برخی از قسمت های موتور امکان پذیر نیست. یا حضور آب ممکن است باعث خوردگی برخی از قطعات داخلی دیزل ژنراتور شود.

در دهه ی دوم قرن بیستم تولید فیلترهای روغن امروزی توسط شخصی به نام ارنست سویتلند انجام شد.فیلترهای روغن تا اواسط قرن بیستم جزو اجزای استاندارد موتور نبودند و تهیه و استفاده از آنها الزام و ضرورتی نداشت.اما از دهه ی 60 همان صده استفاده از روغن موتور ها به منظور افزایش طول عمر روغن ها و موتور و کاهش آلایندگی ها اجباری گشت.

در صورت بی کیفیت بودن یا تقلبی بودن فیلتر روغن دیزل ژنراتور شما،بسته به وظایف این قطعه ممکن است آسیب های متعددی به موتور شما وارد آید.یکی از این آسیب های ناملموس که در دراز مدت اتفاق میافتد.کاهش توان و طول عمر موتور شما به علت افزایش حرارت میباشد.از طرف دیگر هرچقدر که شما از روغن های با کیفیت و با طول عمر بالا استفاده کنید.آلودگی های موجود در موتور به علت کیفیت فیلتراسیون پایین،اصطلاحا روغن را سریع تر فاسد کرده و شما نیازمند تعویض روغن زود به هنگام خواهید شد.از طرف دیگر در صورت بی کیفیت بودن المنت های کاغذی فیلتر روغن و یا آب بندی نامناسب آن.تکه های کوچک کاغذی ممکن است پاره شده و مسیر گردش روغن دیزل ژنراتور شما را مسدود کنند.این کار به صورت غیر مستقیم موجب خشک کار کردن بخش هایی از موتور که به روغن نیاز دارند و ساییدگی آن ها خواهد شد که موجب کاهش طول عمر موتور میشود.از طرفی نیز اگر این تکه های کوچک کاغذ به نازل های پخش روغن برسد و یا وارد ستون های پیستون ها شود.آسیب های بسیار زیادی به موتور دیزل شما وارد خواهند کرد.از طرف دیگر با روان تر کارکردن موتوشما،مصرف سوخت نیز کاهش پیدا میکند.از طرف دیگر فیلتر روغن دیزل ژنراتور اصل باید به گونه ای باشد که فشارها و حرارت منتقل شده توسط روغن را تحمل کند و دچار پارگی یا تغییر شکل نشود.تغییر شکل فیلتر روغن و یا نامناسب بودن واشرهای آن ممکن است موجب روغن ریزی شود.

انواع فیلترهای روغن دیزل ژنراتور :

فیلترهای دیزل ژنراتور از لحاظ عنصر داخلی فیلتر به دو دسته ی کاغذی و سلولزی تقسیم میشوند:

فیلترهای کاغذی همانطور که از نامشان پیداست از کاغذ یا مقوا با درجه ی تخلخل استاندارد ساخته شده اند.این فیلترهای روغن توانایی جذب ذراتی با اندازه ی 40 میکرون به بالا را دارند.این فیلترها بخاطر کاغذی بودنشان نسبت به انواع دیگر قیمت ارزان تری دارند.

فیلترهای سلولزی معمولا از مخلوط کاغذ و الیاف سلولزی و گاها فایبرگلاس ساخته میشوند.این نوع فیلترها،قابلیت جذب بالاتری نسبت به نوع کاغذی دارند. این نوع فیلتر روغن ذراتی با اندازه ی ریزتر از 5 تا 10 میکرون را جذب میکند.این فیلترها کیفیت و قیمت بالاتری نسبت به نوع کاغذی دارند.طول عمر آن ها نیز بالطبع بیشتر میباشد.

ساختار و عملکرد فیلتر روغن دیزل ژنراتور :

فیلتر روغن از یک واشر فلزی و واشر آبندی بعلاوه ی خود فیلتر تشکیل شده است.بدنه ی فیلتر دارای یک سوراخ در وسط و قسمت پایین فیلتر میباشد که به سوراخی در وسط بلوک سیلندر متصل میشود.المنت سلولزی یا کاغذی فیلتر که عمل اصلی فیلتراسیون را برعهده دارد.درون بدنه ی اصلی و فلزی فیلتر روغن قرار دارد.روغن از محل اتصال توسط پمپ فیلتر وارد فیلتر شده و پس از جذب ذرات آلوده ی آن از فیلتر خارج میگردد.

در انواع مختلفی از موتورهای دیزل ژنراتور امروزی از دو نوع فیلتر استفاده میشود.فیلترهای اولیه و ثانویه،روغن به کمک پمپ روغن وارد فیلتر اولیه میشود،پس از تصفیه این روغن به سمت اجزای موتور مانند یاتاقان ها فرستاده میشود تا روغن کاری شوند.این فیلترها باید تحمل فشار بالایی داشته باشند،زیرا پمپ روغن را بافشار بالایی به درون فیلتر میفرستد.به همین علت بر روی برخی از این فیلترها یک شیر فشار شکن وجود دارد که درصورت مسدودی آن را باز میکنند.

فیلترهای بعدی فیلتر ثانویه یا جریان فرعی یا بای پس میباشند.روغن تمیزی که درون کارتل روغن وجود دارد پس از عبور از سیستم روغن کاری به این فیلتر می آید و پس از تصفیه مجددا به درون کارتل روغن باز میگردد.این فیلترهای ثانویه معمولا قدرت به دام انداختن ذرات 5 الی 10 میکرونی را دارند.

روش و زمان تعویض فیلتر روغن دیزل ژنراتور :

فیلترهای روغن دیزل ژنراتور نیز ابزار مصرفی موتور هستند و پس از مدتی فعالیت عملکرد خود را از دست خواهند داد.بنابراین باید در سرویس های دوره ای بازبینی و در صورت نیاز تعویض گردند.فیلترهای روغن معمولا باید هر 100 ساعت یکبار و همراه با روغن موتورتعویض گردد.باز هم این مدت زمان بسته به نوع موتور و شرایط محیطی استفاده از آن متفاوت است. ترجیحا دارنده ی موتور باید به دفترچه راهنمای دیزل ژنراتور مراجعه کند.اگر تعویض فیلتر به موقع انجام نشود.ذرات آلودگی در پشت صافی انباشته میشوند و مسیر عبور روغن را میگیرند.برای این مظور یک سوپاپ در فیلترها قرار دارد تا این وضعیت را کنترل کند.زمانی که فیلتر مسدود میشود یا به علت برودت زیاد هوا روغن غلیظ شده وتوانایی عبور از صافی را ندارد.این سوپاپ روغن را مستقیما وارد موتور میکند تا دیزل ژنراتور بی روغن نماند.

مراحل تعویض فیلتر روغن دیزل ژنراتور:

  1. موتور را خاموش کنید و روغن را تعویض کنید
  2. سطح بیرونی فیلتر را تمیز کرده و آن را با یک آچار تسمه ای باز کنید و سپس با یک اره ی آهن بر فیلترهای قدیمی را خرد کنید.

توجه : تمامی فیلترهای روغن موتور باید یکجا تعویض شود. شما برای یادگیری نحوه ی تعویض روغن موتور میتوانید، به مقاله ی آموزش تعویض روغن موتور دیزل ژنراتور مراجعه کنید.

  1. سر فیلتر و سطح آب بندی آن را کاملا تمیز کنید.تمامی واشرها و اورینگ های قدیمی را با نسخه ی جدید جایگزین کنید.
  2. قبل از نصب فیلتر جدید،آن را با روغن تمیز و تازه پر کنید. دقت کنید سطح روغن باید 3 الی 15 میلی متر زیر سوراخ رزوه باشد.سپس کمی روان کننده یا گریس را روی O-RING فیلتر جدید بمالید.
  3. فیلتر را با دست بچرخانید تا حلقه ی O با سطح آب بندی تماس یابد.سپس آن را 4/3 دور بچرخانید( با آچار تسمه ای) تا محکم شود.
  4. در نهایت پس از روشن کردن موتور،فیلتر ها را از لحاظ نشتی بررسی کنید.

دقت کنید تمامی مراحل بالا را با رعایت نکات ایمنی انجام دهید.مهم ترین اصول همیشه در خرید قطعات یدکی،علی الخصوص فیلترها اصلی بودن آن ها و دسترسی به موقع به آن ها میباشد.بنابراین توصیه میشود همیشه قبل از رسیدن زمان تعویض قطعات پر مصرف دیزل نسبت به تهیه ی آن ها اقدام کنید.

فیلتر روغن فلیت گارد LF4054

نام فنی: Fleetguard Oil Filter 

Fleetguard Part Number : 2415H494

شماره ی قطعه : 2415H494

( مناسب برای موتورهای ولوو TAD720 ) فیلتر روغن به صورت دائم درحال تمیز کردن روغن از ذرات کوچک داخل موتور میباشد تا همیشه روغن سالم و با کیفیت در اطراف  قطعات متحرک در گردش باشد و از ساییدگی این قطعات جلوگیری به عمل بیاید.

فیلتر روغن تکساز TCO-NB 7512

نام فنی: Taksaz Oil Filter 

Taksaz Part Number : 2415H494

شماره ی قطعه : 2415H494

( مناسب برای موتورهای لوول و پرکینز<2564401> ) فیلتر روغن به صورت دائم درحال تمیز کردن روغن از ذرات کوچک داخل موتور میباشد تا همیشه روغن سالم و با کیفیت در اطراف  قطعات متحرک در گردش باشد و از ساییدگی این قطعات جلوگیری به عمل بیاید.

فیلتر روغن لوول T741010024

نام فنی: Lovol Oil Filter

 Lovol Part Number : T741010024

شماره ی قطعه : T741010024 فیلتر روغن به صورت دائم درحال تمیز کردن روغن از ذرات کوچک داخل موتور میباشد تا همیشه روغن سالم و با کیفیت در اطراف  قطعات متحرک در گردش باشد و از ساییدگی این قطعات جلوگیری به عمل بیاید.

استعلام قیمت فیلتر روغن دیزل ژنراتور : 56807416 (021) – داخلی 2

فیلتر سوخت دیزل ژنراتور و نحوه تعویض آن

فیلترسوخت بخش مهمی از یک دیزل ژنراتور میباشد.یک موتور برای اینکه به درستی کار کند،احتیاج به 3 چیز دارد.آب و هوا و سوخت تمیز، سوخت و هوای آلوده میتواند بسیار بیشتر از آب آلوده برای دیزل ژنراتور شما مضر باشد.فیلتر سوخت اصل و مناسب نه تنها به عملکرد صحیح موتور شما کمک میکند بلکه باعث کاهش آسیب های جانبی خصوصا به سیستم انژکتور موتور شما میشود.فیلترهای سوخت با حذف آلایندگی ها و ذرات سنگین داخل گازوئیل باعث سرعت و بهبود فرآند احتراق موتور شما میشوند

اکثر دیزل ژنراتور ها برای سوخت دیزل به فیلترهای متعددی نیاز دارند.یک دیزل ژنراتور معمولی میتواند شامل 3 مرحله فیلتر پیشرو باشد:فیلتر اصلی یا اولیه ی سوخت، فیلتر ثانویه ی سوخت و صفحه ی فیلتر موجود در مسیر پمپ یا مخزن سوخت.تمام سوخت عبوری از مسیر فیلترها قبل از عبور از فیلتر ثانویه از فیلتر اصلی عبور میکنند.بخشی از گازوئیل از هرفیلترموجود در سری فیلترهای موازی عبور میکند.

فیلتر سوخت مناسب برای موتور شما به برند و مدل دیزل ژنراتور مورد استفاده بستگی دارد.اما به طور کلی زمان انتخاب فیلتر چند نکته ی حائز اهمیت وجود دارد که برای تمامی فیلترها یکسان اند و باید به آن ها توجه کرد:

  • نوع و اندازه ی فیلتر را بررسی کنید
  • سازنده و کیفیت فیلتر را بررسی کنید
  • تاریخ تولید فیلتر را بررسی کنید
  • عمر مفید فیلتر را بررسی کنید
  • قیمت فیلتر را بررسی و مقایسه کنید
  • توضیحات روی فیلتر و یا بسته بندی یا درون بروشور را مطالعه کنید
  • به دنبال فیلترهایی باشید که از مواد با کیفیت همراه با دقت و ظرافت ساخته شده باشند.

اگر به دنبال فیلتر سوخت خاص و یا فیلتر اصلی برای دیزل ژنراتور خود هستید میتوانید با کارشناسان فروش پاوریار ارتباط برقرارکنید.

مراحل تعویض فیلتر گازوئیل دیزل ژنراتور:

دقت داشته باشید که تمام مراحل زیر را برای تعوض فیلتر به دقت دنبال کنید.تعویض فیلتر موتورهای گازسوز آسان است اما برای تعویض فیلتر های دیزل ژنراتورها شما قبل از شروع کار به چند چیز نیاز دارید.

ما برای تعویض صحیح فیلتر به یک سیم،سه عدد آچار باز کننده ی 11،13 و 17 اینچی و یک تسمه ی فیلتر نیاز خواهید داشت.تعویض دو مرحله ی اصلی دارد.باز کردن و برداشتن فیلتر قدیمی و قرار دادن فیلتر جدید

فیلتر سوخت قدیمی را بردارید:

  1. مطمئن شوید که ماژول کنترل موتور دیزل را غیر فعال کرده اید
  2. ابتدا ظرفی را در زیر فیلتر سوخت قرار دهید تا از نشت گازوئیل جلوگیری کنید.
  3. با یک ژنراتور با فیلترهای المنتی مانند اکوپلاس،شما میتوانید از یک تسمه ی فیلتر برای تفاله گیری محفظه ی فیلتر در جهت خلاف عقربه های ساعت استفاده کنید.
  4. برخی از فیلتر ها دارای یک پیچ 11 اینچی هستند که فیلتر را روی محفظه نگه میدارد.آنرا تفاله زدایی و پیچ را شل کنید تا فیلتر را خارج کنید.

فیلتر سوخت جدید را جایگذاری کنید:

  1. رینگ ها و واشرهای قدیمی را با جدید جایگزین کنید.
  2. با معکوس کردن مراحل بالا فیلتر جدید را جاگزین کنید و پیچ ها را ببندید.
  3. باک را پرکنید.هنگام تعویض فیلتر گازوئیل اطمینان از حذف هرگونه حباب هوای وارد شده به سیستم سوخت رسانی شما حیاتی میباشد.برای اطمینان از اینکه سوخت وارد سیستم سوخت رسانی شما شده است باید فیلتر سوخت را هم پرکنید.
  4. از خطای راه اندازی مکرر موتور به منظور پر کردن پمپ خودداری کنید.زیرا انجام این کار ممکن است به باتری شما آسیب برساند و در شرایط خاص باعث شود سوخت شما جریان نداشته باشد.
  5. برای تغذیه ی پمپ سوخت الکترونیکی شما میتوانید،قطب مثبت یک باطری را با یک سیم به شیر برقی سوخت وصل کنید.یا از یک پرایمر دستی استفاده کنید.
  6. قبل از عمل پرایمینگ پیچ تخلیه هوا را باز کنید سپس اهرم پرایمر را بصورت دستی پمپ کنید یا پمپ سوخت را روشن کنید تا صدای خش خش هوای خروجی قطع شود.سپس میتوانید پیچ ها را سفت کنید و موتور را روشن کنید.
  7. از یک آچار 17 اینچ ترکیبی استفاده کنید و یک لوله ی تک فشار را تفاله زدایی کنید.
  8. سطح مایع خنک کننده و روغن را چک کنید. اگر سطح آن پایین بود به مقدارآن بیافزایید.
  9. موتور را روشن کنید و لوله ی فشار را محکم کنید و اجازه دهید موتور کار کند.اگر متوجه نوسانات شدیدی در دیزل ژنراتور شدید،به این معنا است که همچنان حباب های هوا در مسیر سوخت رسانی وجود دارد.برای پاکسازی این حباب ها تفاله ها ی گازوئیل را از لوله های تحت فشار خارج کنید.این کار را برای همه ی نازل ها انجام دهید تا موتور به حالت عادی کار کند و خاموش شود.نظافت کلی دیزل ژنراتور را نیز همیشه در نظر داشته باشید.

خطراک هنگام تعویض فیلتر سوخت :

تعویض فیلتر گازوئیل دیزل ژنراتور چند خطر دارد.ابتدا اینکه ممکن است در اثر نزدیکی عوامل آتش زا،شخص یا خود موتور دچار احتراق شود.ریسک بعدی این است که ممکن است در صورت خرید فیلتر تقلبی یا نامناسب،این قطعه همانند گذشته در فیلتر کردن ذرات موفق نباشد.علاوه بر این ممکن است فیلتر جدید با سایر قطعات موتور سازگار نباشد.که میتواند منجر به مشکل شود.در نهایت اگر تعویض به درستی انجام نشود،ممکن است باعث مکش هوا و محبوس شدن هوا درون موتور شود که این امر باعث خاموشی و اختلال در عملکرد دیزل ژنراتور میشود.خطر احتراق ناشی از نشتی بر اثر شل بودن اتصالات و پیچ ها پس از نصب نیز نباید فراموش شود.

چگونه بفهمیم که فیلتر سوخت باید تعویض شود؟

دیزل ژنراتور ها در بسیاری از نقاط جهان ابزاری محبوب برای تولید برق آسان و ارزان هستند.اما درصورتی که سرویس و نگهداری آن ها روتین و به موقع انجام شود.تعویض به موقع فیلتر سوخت هم در فرآیند سرویس و نگهداری دیزل ژنراتور ها از اهمیت بالایی برخوردار است و لازم است در مورد آن به چند نکته ی مهم توجه فرمایید.بسیاری از افراد این سرویس های دوره ای را به تاخیر انداخته و یا انجام نمیدهند.درمورد فیلتر سوخت هم سهل انگاری ها بسیاری وجود دارد.درصورتی که به علت کیفیت نسبتا پایین گازوئیل های موجود در کشور ما باید نسبت به تعویض این فیلتر حساسیت های بیشتری نشان داد.

علائم تعویض فیلتر گازوئیل دیزل ژنراتور:

  • از دست دادن قدرت موتور
  • نوسان موتور در هنگام کار
  • فیلتر گازوئیل کثیف است
  • سیستم سوخت یا تزریق خوب کار نمیکند.
  • موتور روشن نمیشود

درصورت مشاهده ی هرگونه مشکل بهتر است که با یک تکنسین تماس گرفته شود.دیزل ژنراتور ها در صورت نگهداری صحیح مستعد خرابی نیستند.اما مهم است که شما عزیزان از اطلاعات خود را درمورد مشکلات احتمالی ای که ممکن است پیش بیاید بالاببرید.

فیلتر سوخت پرکینز 2656F823

2,014,800 تومان

نام فنی: Perkins Feul Filter

Perkins Part Number : 2656F823

شماره ی قطعه : 2656F823 فیلتر سوخت فیلتری در خط سوخت است که آلودگی و ذرات زنگ زدگی را از سوخت جدا می کند.

فیلتر سوخت ولوو 20976003

نام فنی: Volvo Feul Filter

Volvo Part number : 20976003

شماره ی قطعه : 20976003 فیلتر سوخت فیلتری در خط سوخت است که آلودگی و ذرات زنگ زدگی را از سوخت جدا می کند.

استعلام قیمت فیلتر سوخت دیزل ژنراتور : 56807416 (021) – داخلی 2

فیلتر هوا دیزل ژنراتور

یک فیلتر هوا نیز باید بصورت کامل آب بندی شده باشد.تا از ورود کوچک ترین ذرات گرد و غبار به درون موتور نیز جلوگیری به عمل آورد.همچنین دارای تراکم چین های مناسب در کاغذ آن برای افزایش سطح تماس فیلتراسیون باشد. فیلتر هوا بعد از منیفولد ورودی قرار گرفته شده است که معمولا از نظر ابعادی از سایر فیلتر ها بزرگ تر است.

فیلتر روغن دیزل ژنراتور

فیلتر روغن دیزل ژنراتور جهت سختی گیری ذرات کوچک موجود در روغن استفاده می شود. روغن یکی از موارد بسیار مهم در عملکرد دیزل ژنراتور است و در صورت که دچار اختلال در این سیستم شود ممکن است دستگاه شما نیازمند صرف هزینه های بالا شود. تعویض به موقع فیلتر روغن دیزل ژنراتور باعث افزایش عمر دستگاه و افزایش رانمان می شود.

فیلتر سوخت دیزل ژنراتور

همانطور که خودرو سواری دارای فیلتر سوخت می باشد دستگاه دیزل ژنراتور نیز از این قانون جدا نیست. در سوخت های تهیه شده که معمولا برای دستگاه دیزل ژنراتور حمل می شود ممکن است دارای ذرات معلق و ناخالصی باشد که ورود آن به سوزن پاشش سوخت می تواند باعث اسنداد و اختلال عمکرد دستگاه شود و صرف هزینه بالا برای تعمیر مجدد نیازمند باشد.